Pages

maanantai 27. lokakuuta 2014

Läskiks män

maanantai 27. lokakuuta 2014
Otsikko kertoo hyvin mun keittäjäntaidoista. Useasti kaikki menee vaan läskiksi ja tälla en tarkoita itseäni lyllertämässä herkuttelun jälkeen vaan sitä kun innostun julmettomasti jostain ja kovista yrityksistä huolimatta epäonnistun paremmin kuin hyvin. Tähän ei ole muuta sanaa kuin hemmetti.

Leivottiin Ollin kanssa jonkun aikaa sitten pullia. Tarkoituksena oli siis loihtia mahtipontisen hyviä ja terveellisiä gluteenittomia voisilmäpullia, mutta kun mestarikokin päästää keittiöön ei hyvää seuraa. Olin laittamassa reseptiä tänne ihan innoissani alkuvaiheissa, mutta nyt en kehtaa. Täytynee hieman hioa sitä. Opeinpahan ainakin että pelkät tattarijauhot eivät ole hyvä vaihtoehto. Semperin valmispussia en silti suostu ostamaan ihan vaan koska olen mä.

Maku oli mitä hirvein, mutta leipominen oli hauskaa. Ulkonäkökään ei ollut hullumpi. 2/3 siis. Not.


Lol, tästä piti tulla sellanen supersiisti kuva missä kamera tarkentaa tohon voihin mut Olli vei tänki tän shown.





Ei musta tullut kyllä leipuri Hiivaa eikä mitään muutakaan tälläkään kertaan.


Ukko on kuitenkin uskollinen ystävä ja söi yhden lattialle pudonneen. Ahmatti.

Nyt meen näkemään unia siitä, että vielä joku kerta väännän mojovat tortut. Hihih.

Sincerely yours,
Veera Orvokki

PS. Multa pyydettiin enemmän myös kuulumisia tyyliin "week/month throught my phone", muilla kiinnostusta siihen?

4 kommenttia:

  1. Tästä tuli kyllä niin mieleen mun leipäkokeilut.. :D Ehkä se täydellinen pullaresepti tulee vielä vastaan. Muista vinkata se sitten myös mulle. ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahahah, joo ihan totta, toivotaan ettei olla haudassa sillon kun löytyy, sillä minähän en sitä löydä..:D

      Poista
  2. Oletko sä Veera keliaakikko, "trendi-keliaakikko" vai leivotko muuten vaan gluteenitonta? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En ole keliaakikko, mutta ihan omakohtaisien kokemuksien perusteella olen huomannut, että leivät tai muut vehnää tai muita viljoja sisältävät jutut saavat mulle aikaan vatsanväänteitä, joten olen yrittänyt vältellä niitä ja keksiä jotain uutta niiden tilalle. Musta on myös hauska kokeilla ihan uusia juttuja, sillä vain niin voi löytää itselleen parhaiten sopivat ruuat ja herkut :)

      Poista

the record isn't over yet © 2014